Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Udany debiut rynkowy MAN-a eTruck

Pierwsze pojazdy trafią do nabywców już w 2024 roku
20 marca 2024

MAN eTruck cieszy się dużym popytem Fot. MAN

 
MAN eTruck cieszy się dużym popytem. „Edycja limitowana” roku modelowego 2024 pierwszego lwa elektrycznego polecanego do transportu dalekobieżnego została prawie wyprzedana nieco ponad trzy miesiące po uruchomieniu sprzedaży.

Producent otrzymał już 700 zamówień na pojazdy eTGX i eTGS. Większość dotyczy produkcji na dużą skalę, która rozpocznie się w fabryce MAN w Monachium w 2025 roku. Na tej samej bazie będą produkowane ciężarówki z napędem diesla i akumulatorowo-elektrycznym. Wspólna linia montażowa pozwoli zachować elastyczność w zależności od sytuacji popytowej. Plan zakłada, że ​​do 2030 roku połowa wszystkich nowych samochodów ciężarowych MAN dostarczonych w Europie będzie napędzana elektrycznie.

– Jesteśmy zachwyceni, że nowy elektryczny samochód ciężarowy MAN od samego początku został tak dobrze przyjęty przez naszych klientów – powiedział Alexander Vlaskamp, ​​dyrektor generalny MAN Truck & Bus. –Unikatowa, modułowa koncepcja akumulatorów, która zapewnia odpowiedni kompromis między zasięgiem a ładownością w każdym zastosowaniu i umożliwia stosowanie wszystkich popularnych typów zabudów, z pewnością się do tego przyczynia. Odpowiednie pojazdy do zmiany napędu w drogowym transporcie towarowym są już dostępne i w tym roku zostaną udostępnione pierwszym klientom. Zarówno branża pojazdów użytkowych, jak i duża część sektora logistyki są gotowe wnieść decydujący wkład w walce ze zmianami klimatycznymi. Jednakże pilnie potrzebujemy odpowiedniej publicznej infrastruktury do ładowania, aby transport drogowy neutralny pod względem emisji CO2 mógł nabrać prędkości, a klienci nie dali się zwieść początkowej euforii.

W ramach TRATON GROUP firma MAN wraz z Volvo Group i Daimler Truck jest już zaangażowana we wspólne przedsięwzięcie Milence, którego celem jest utworzenie co najmniej 1.700 wysokowydajnych, megawatowych punktów ładowania pojazdów użytkowych w całej Europie. Jednak, jak wskazuje firma, aby dokonać spójnej transformacji, potrzeba co najmniej 50.000 punktów ładowania w Europie do 2030 r.

Od trzech do sześciu akumulatorów

Nowe MAN eTGX i MAN eTGS charakteryzują się elastyczną konfiguracją akumulatorów, z możliwością wyboru od trzech do sześciu baterii. Oznacza to, że dla różnych zastosowań można wybrać optymalny wariant pojazdu pod względem zasięgu, ładowności i czasu ładowania – od dostaw do supermarketów w centrum miast, przez regionalne dostawy materiałów budowlanych, aż po transport dalekobieżny w logistyce produkcji. Dwa akumulatory są instalowane pod kabiną, a maksymalnie cztery kolejne z boku ramy pojazdu. Użyteczna pojemność akumulatorów eTGX i eTGS sięga 480 kWh, zapewniając dzienny zasięg do 800 kilometrów.
Oprócz standardu CCS o mocy do 375 kW MAN oferuje mocniejszy standard ładowania megawatowego (MCS) do szybkiego zasilania pośredniego podczas przerw w jeździe, który początkowo będzie zapewniał moc 750 kW, a w późniejszym etapie rozwoju nawet ponad jeden megawat mocy ładowania.

Podwozia i ciągnik

Modułowa koncepcja akumulatorów zapewnia elastyczność w przypadku szerokiej gamy zabudów, a także uzyskanie bardzo krótkiego rozstawu osi - od 3,75 m, co pozwala skonfigurować ciągnik siodłowy, który ma być łączony ze wszystkimi popularnymi wariantami naczep w ramach dopuszczalnych specyfikacji długości całkowitej. Umożliwia to również uzyskanie wariantów objętościowych dla trzymetrowych wewnętrznych wysokości załadunku, które są często poszukiwane w logistyce produkcji.

Doradztwo eMobility Consulting

Jeszcze przed zakupem nowego eTruck'a MAN wspiera klientów poprzez doradztwo eMobility Consulting. Dotyczy ono wyboru odpowiedniego pojazdu, uwzględnia specyficzne warunki pracy przyszłego użytkownika, optymalizację kosztów, analizę tras, optymalizację floty i na tej podstawie niezbędne doradztwo dotyczące infrastruktury ładowania. Dodatkowe wsparcie zapewniają narzędzia cyfrowe, takie jak nowy MAN eReadyCheck, za pomocą którego klienci mogą sprawdzić, czy ich trasy dostaw mogą być obsługiwane wyłącznie przez pojazdy elektryczne, lub MAN eManager, za pomocą którego menedżerowie flot mogą mieć na bieżąco pod kontrolą ważne informacje na temat stanu naładowania ciężarówek we flocie. MAN ma także w swoim portfolio własną ofertę infrastruktury ładowania dla klientów dzięki partnerstwu z producentami infrastruktury ładowania, takimi jak ABB, Heliox i SBRS. Producent oferuje umowy serwisowe i rozwiązania finansowe dla nowych pojazdów eTrucks. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.