Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Oleje syntetyczne 5W-30/40 ORLEN OIL do pojazdów ciężarowych

Do samochodów najnowszych i starszych generacji
21 listopada 2024
 
ORLEN OIL, jako firma produkująca środki smarowe, posiada w swojej ofercie dedykowaną linię specjalistycznych olejów silnikowych do pojazdów ciężarowych, autobusów i ciężkiego sprzętu wykorzystywanego w transporcie i budownictwie.
Według raportu Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego za rok 2023, oleje do samochodów ciężarowych o klasie lepkości 0W-XX i 5W-XX uzyskały 15% udział w rynku, jako jedyne odnotowując wzrost sprzedaży o 4,7%, wyższy niż w roku 2022, tym samym wskazując kierunek, w jakim podąża rynek środków smarowych.

Olej silnikowy to jeden z najważniejszych środków smarowych w pojeździe i ma ogromne znaczenie dla poprawnej i bezawaryjnej pracy silnika. Oleje dzielą się na mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne. Różnią się między sobą zastosowanym olejem bazowym, podzielonym na grupy od I do V (wg API - American Petroleum Institute). Oleje syntetyczne bazują na grupie III i IV, co w połączeniu z pakietami dodatków polepszających właściwości eksploatacyjne środka smarowego daje wysokiej jakości formulację.

Z dodatkami uszlachetniającymi

Dodatki w oleju syntetycznym mają zasadniczy wpływ na jego parametry i dodawane są w odpowiednich proporcjach. Spośród nich można wyróżnić dodatki przeciwkorozyjne, przeciwutleniające, obniżające temperaturę krzepnięcia, zwiększające smarność, obniżające temperaturę pienienia się oleju czy dyspersyjne, czyli utrzymujące zanieczyszczenia w jednorodnej zawiesinie. Dobry jakościowo olej syntetyczny przy odpowiedniej formulacji może wpływać na niższe zużycie paliwa, spełniać wymagania OEM pod względem wydłużonych interwałów olejowych, a także zmniejszyć emisje spalin, co ma korzystny wpływ na środowisko i ułatwia spełnienie zaostrzających się przepisów dotyczących emisyjności pojazdów.

Ułatwiające rozruch silnika

Oleje syntetyczne, ze względu na niską lepkość 0W-XX i 5W-XX mają również za zadanie ułatwić rozruch silnika w niskich temperaturach, co jest istotne dla trwałości jednostki. Biorąc pod uwagę wydatki przy prowadzeniu firmy transportowej każdy współczynnik obniżający koszt przejechanego kilometra jest bardzo istotny.

Produkowane w oparciu o najnowsze technologie

Produkty linii ULTOR, oferowane przez ORLEN OIL, zostały starannie opracowane, aby każdy użytkownik pojazdu mógł dobrać olej odpowiedni dla swojego silnika oraz zgodny ze specyfikacją producenta. Syntetyczne oleje silnikowe ULTOR produkowane są w oparciu o najnowsze technologie oraz pakiety dodatków uszlachetniających, dostarczanych przez czołowych dostawców. Gwarancją jakości olejów ORLEN OIL ULTOR są uzyskane aprobaty przyznane przez największych producentów pojazdów, m.in. Mercedes-Benz, Volvo, MAN, Renault, Scania, Mack. Spełniają one wymagania takich producentów i dostawców rozwiązań jak Cummins, Ford, Caterpillar, MTU, DAF, Detroit Diesel, JASO czy Deutz.

Wydłużone przebiegi i mniejsza awaryjność

Działania badawczo-rozwojowe ORLEN OIL, polegające na opracowywaniu nowych technologii, przyczyniają się do wprowadzania na rynek nowych produktów, jak i aktualizacji oferty o najnowsze jakości API i ACEA, a także aprobaty. Dzięki temu oferta spełnia oczekiwania wymagającego rynku. Oleje syntetyczne ORLEN OIL ULTOR o lepkości 5W-XX to oleje FUEL ECONOMY 5W-30, PERFECT 5W-30, MAXIMO 5W-30 oraz MAX 5W-40. Przeznaczone są do najnowszych silników wysokoprężnych, wyposażonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), filtr cząstek stałych (DPF) lub układ recyrkulacji spalin (EGR), a także spełniających wymagania Euro VI, Euro V, Euro IV, Euro III. Są również środkami smarowymi zawierającymi dodatki uszlachetniające typu Low SAPS. Charakteryzują się także dużą stabilnością jakości oleju w ciężkich i długotrwałych warunkach pracy, obniżonym zużycia paliwa oraz dbałością o czystość i żywotność jednostki. Cechy te sprawiają, że pojazd może przejechać więcej kilometrów na jednym tankowaniu, jak również zmniejsza się ryzyko awarii jednostki napędowej, co przekłada się na niższe koszty utrzymania floty.

Autor: Dominik Fejklowicz, Dział Strategii Produktów ORLEN OIL
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.