Wiadomości z rynku

czwartek
16 maja 2024

Peugeot Expert L2H tylko do pracy

Samochody dostawcze. Peugeot Expert L2H2 2.0 HDi
23.05.2008 00:00:00
Niech nikt nie zwiedzie się dynamicznym wyglądem Peugoeta Experta sugerującym, że to rodzinny van. Już po przejechaniu kilku kilometrów każdy dojdzie do wniosku, że jest to auto do pracy, w którym nie ma co marzyć o osiągach czy komforcie równym tym z osobówek. Dwulitrowy diesel o mocy 120 KM nie zapewnia wyjątkowych osiągów, ale sprawnie radzi sobie z napędzaniem nawet załadowanego auta (sprawdzone z obciążeniem 800 kg). Przy takim bagażu i ostrej jeździe średnie spalanie wyniosło 9,5 l na 100 km/h. Bez obciążenia było mniejsze o ok. 1,5 l.
Potrzebujący do firmy sześcioosobowego samochodu (standardowo Expert jest pięcioosobowy, ale kanapa dla dwóch pasażerów z przodu jest wariantowo bez dopłaty) z dużym bagażnikiem nie powinni narzekać. Można powiedzieć, że w testowanej wydłużonej i wyższej wersji, choć to nie furgon, jest ładownia. 1,4 m sześc. robi wrażenie, a można zdemontować kanapę z tyłu (wymaga to czasu i sporo krzepy) i przestrzeń powiększyć do 7,3 m sześc. (licząc po dach). To już poważna konkurencja dla VW Transportera i MB Vito w krótkich i niskich wersjach, bo mają o ponad 1 m sześc. mniejszą przestrzeń ładunkową, oczywiście w przedłużonych i podwyższonych mają większą od Experta.
Dostęp do ładowni jest przez odsuwane drzwi z prawej strony oraz tylne. W praktyce łatwo wsunąć do tyłu duże przedmioty. Przy przewożeniu mniejszych można odczuć brak zaczepów, bo są tylko cztery.
Diesel z dźwiękiem
Dwulitrowy diesel o mocy 120 KM nie zapewnia wyjątkowych osiągów, ale sprawnie radzi sobie z napędzaniem nawet załadowanego auta (sprawdzone z obciążeniem 800 kg). Przy takim bagażu i ostrej jeździe śr. spalanie wyniosło 9,5 l na 100 km/h. Bez obciążenia było mniejsze o ok. 1,5 l. To tyle, ile spalał w teście większy od Experta Ford Transit z silnikiem 2.2 130 KM.
Silnik jest dobrze zestrojony z sześciobiegową skrzynią manualną. Powoduje jednak sporo hałasu.
Dostawczy "komfort"
Nie tylko dźwięk może powodować dyskomfort. Generalnie już po paru kilometrach kierowca wyraźnie czuje, że jedzie autem użytkowym. Choćby po pracy zawieszenia, gdyż nie wybiera ono komfortowo nierówności i hałasuje. Promień skrętu jest duży, nawet potężniejszy bratni Boxer ma mniejszy! Klima, za dopłatą, jest zbyt mało wydajna, by pasażerowie siedzący z tyłu mieli odpowiednią temperaturę. Ale i tak mają lepiej od osoby siedzącej na środku w pierwszym rzędzie, gdyż w odróżnieniu od niej mają ogrom miejsca.
Podsumowując: ten dobrze wyglądający młody dostawczak nadaje się do pracy. Jako auto na rodzinne wyprawy jest za mało komfortowy.
Podstawowe dane Peugeota Experta L2H2 2.0 HDi
DMC / ładowność 2.805 kg / 950 kg
Liczba miejsc 6
Pojemność bagażnika (przy dwóch rzędach siedzeń / przy jednym) 1.400 / 4.300 l
Wymiary pojazdu: długość / szerokość / wysokość 5.136 / 1.895 / 2.276 mm
Rozstaw osi 3.122 mm
Silnik R4, turbodiesel z common rail
Pojemność skokowa silnika 1.998 ccm
Moc maksymalna 120 KM przy 4.000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2.000 obr./min
Śr. zużycie paliwa w cyklu mieszanym 7,2 l ON / 100 km
Skrzynia biegów manualna, 6-stopniowa
Układ hamulcowy: wspomagany podciśnieniowo; z przodu tarcze wentylowane, z tyłu tarcze oraz korektor siły hamowania osi tylnej
Wyposażenie pojazdu testowego: ABS z EBD i BA, 2 poduszki powietrzne, klimatyzacja manualna, centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane szyby z przodu i lusterka boczne (podgrzewane i elektr. składane), regulacja fotela kierowcy na wysokość, pionowa i pozioma regulacja kolumny kierownicy, przesuwane drzwi z prawej i lewej strony, radioodtwarzacz z CD, komputer pokładowy, reflektory przeciwmgłowe
Cena brutto 104.807 zł
Gwarancja mech. / perforacyjna 2 / 6 lat
Przeglądy techniczne co 30.000 km, nie rzadziej niż co 2 lata
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.