Wiadomości z rynku

sobota
23 listopada 2024

Dacia Logan Van - tanie rozwiązanie

Samochody dostawcze. Dacia Logan Van od lutego na rynku
23.01.2009 00:00:00
Dacia wprowadza na rynek w całej Europie, w tym polski, dwa samochody dostawcze: Logan Van i Logan Pick-up. Dziś prezentujemy vana. Ten model przejął wiele cech Logana MCV. Jego ładowność wynosi 800 kg, a objętość przestrzeni ładunkowej 2,5 m sześc. Do wyboru w Dacii są silniki benzynowe 1.4 MPI (dostępny wyłącznie w Loganie Van) i 1.6 MPI oraz wysokoprężny 1.5 dCi w wersji 68 i 85 KM. Wszystkie te jednostki zostały stworzone na bazie istniejących podzespołów grupy Renault. Współpracują z mechaniczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów.
Van tak jak pozostałe modele z gamy Logana produkowany jest w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia). Jak zapewnia producent, Logan Van pozostaje wierny priorytetom marki Dacia: prostota, solidność i przestronność w konkurencyjnej cenie.
W nowym dostawczaku wykorzystano wiedzę i doświadczenie Renault w zakresie produkcji takich aut. Ponad 90 procent części Logana MCV i Vana jest wspólnych; podstawowe różnice dotyczą tylnego, wzmocnionego zawieszenia, specjalnej podłogi oraz blaszanych boków Vana.
Podobnie jak pozostałe samochody z gamy Dacii, Logan Van został opracowany z myślą o ich dostosowaniu do różnorodnych, często bardzo trudnych warunków użytkowania. Do wykończenia wnętrza – deska rozdzielcza, panele w drzwiach, tapicerka – użyto materiałów odpornych na starzenie się.
Auto dalekiego zasięgu
Do wyboru są silniki benzynowe 1.4 MPI (dostępny wyłącznie w Loganie Van) i 1.6 MPI oraz wysokoprężny 1.5 dCi w wersji 68 i 85 KM. Wszystkie te jednostki zostały stworzone na bazie istniejących podzespołów grupy Renault. Współpracują z mechaniczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów.
Niskie zużycie paliwa w połączeniu ze zbiornikiem o pojemności 50 litrów zapewniają Loganowi Van w wersji 1.5 dCi zasięg wynoszący niemal 1.000 km.
Przednie zawieszenie wywodzące się z Clio II to kolumny McPhersona z trójkątnymi wahaczami i ramą podsilnikową. We wzmocnionym tylnym zawieszeniu zastosowano oś sprężystą typu H o programowanej charakterystyce. Jest ono wyposażone w sprężyny śrubowe i pionowe amortyzatory o zwiększonym skoku, co umożliwia poruszanie się po wyboistych drogach. Ponadto zawieszenie to zostało zaopatrzone w standardzie w stabilizator poprzeczny.
Z przodu zastosowano wentylowane hamulce tarczowe, z tyłu bębnowe. Wszystkie poziomy wyposażenia mają w standardzie ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji, z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD.
Przewidziano czołową poduszkę powietrzną kierowcy w standardzie i czołową poduszkę powietrzną pasażera w opcji.
Drzwi jak w osobowym
Zarówno stylistyka, jak i wymiary Dacii Logan Van są zbliżone do modelu Logan MCV. Van, podobnie jak siostrzany model MCV, posiada we wszystkich wersjach boczne tylne drzwi jak w samochodzie osobowym. Mają one umożliwiać swobodne dojście do przestrzeni ładunkowej zarówno z lewej, jak i z prawej strony.
Dostęp do tyłu samochodu zapewniają dwuskrzydłowe drzwi dzielone asymetrycznie 1/3-2/3. Tak jak w MCV, drzwi te otwierają się pod trzema różnymi kątami: 40, 90 i 180 stopni.
Logan Van dysponuje specjalną, dwuczęściową podłogą zamontowaną na ramie przyspawanej do oryginalnego podłoża. Pozwoliło to uzyskać całkowicie płaską przestrzeń ładunkową, którą można zmywać strumieniem wody dzięki obecności systemu kanałów odpływowych, umieszczonych w dolnej części nadwozia.
Kabinę od przestrzeni ładunkowej oddziela pełna ścianka działowa wykonana ze zbrojonego włóknem szklanym laminatu.
Van tak jak pozostałe modele z gamy Logana jest objęty gwarancją producenta na 3 lata lub do 100 tys. km. Jak nas poinformował Grzegorz Paszta z Renault Polska, oficjalną premierę nowego vana w polskich salonach przewidziano na 2 lutego.
Dacia eco2
Wersje dieslowskie Logana Van noszą oznaczenie Dacia eco2, czyli charakteryzują się poziomem emisji CO2 nieprzekraczającym 140 g/km, są produkowane w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14 001 oraz 95% masy tych pojazdów – po ich wycofaniu z eksploatacji – będzie się nadawać do powtórnego wykorzystania, a co najmniej 5% masy użytych do ich produkcji elementów z tworzyw sztucznych pochodzi z recyklingu.
Podstawowe dane – Dacia Logan Van
Wersja silnikowa 1.4 MPI 1.6 MPI 1.5 dCi 68 1.5 dCi 85
Dopuszczalna masa całkowita 1.939 kg 1.944 kg 1.990 kg 2.000 kg
Ładowność 800 kg 800 kg 800 kg 800 kg
Objętość ładowni 2,5 m sześc. 2,5 m sześc. 2,5 m sześc. 2,5 m sześc.
Wymiary ładowni – długość / szerokość / wysokość 1.936 /1.420 / 940 mm 1.936 /1.420 / 940 mm 1.936 /1.420 / 940 mm 1.936 /1.420 / 940 mm
Pojemność skokowa silnika 1.390 ccm 1.598 ccm 1.461 ccm 1.461 ccm
Moc maksymalna 75 KM 87 KM 68 KM 85 KM
przy obr/min 5.500 5.500 4.000 3.750
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm 128 Nm 160 Nm 200 Nm
przy obr/min 3.000 3.000 1.700 1.900
Śr. zużycie paliwa w cyklu mieszanym 7,9 l/100 km 8,1 l/100 km 5,3 l ON/100 km 5,2 l ON/100 km
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.