Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

MAN testuje długie zestawy

Ciągnik z naczepą mają 25,25 metra
07.12.2012 00:00:00
MAN uczestniczy w prowadzonym na terenie całych Niemiec teście długich zestawów drogowych. Zestaw o długości 25,25 metra od początku października przewozi na trasie między Centrum Logistycznym MAN w Dachau i Salzgitter części zamienne do pojazdów ciężarowych i autobusów. Trasa licząca prawie 600 kilometrów, obsługiwana przez długi zestaw pozwoli firmie MAN na przeanalizowanie skutków transportowych, ekonomicznych i ekologicznych stosowania długich kombinacji pojazdów w drogowym transporcie towarowym.
MAN uczestniczy w prowadzonym na terenie całych Niemiec teście długich zestawów drogowych. Zestaw o długości 25,25 metra od początku października przewozi na trasie między Centrum Logistycznym MAN w Dachau i Salzgitter części zamienne do pojazdów ciężarowych i autobusów.
Trasa licząca prawie 600 kilometrów, obsługiwana przez długi zestaw pozwoli firmie MAN na przeanalizowanie skutków transportowych, ekonomicznych i ekologicznych stosowania długich kombinacji pojazdów w drogowym transporcie towarowym.
Długi zestaw w porównaniu z tradycyjnym ciągnikiem siodłowym z naczepą zapewnia ponad 40 procent większą przestrzeń ładunkową bez zwiększania dopuszczalnej masy całkowitej 40 ton. Ze względu na to, że dwa długie zestawy mogą transportować tę samą ilość towarów, co trzy tradycyjne ciągniki siodłowe z naczepą, transport przy wykorzystaniu długich zestawów pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i redukcję emisji CO2. Stosowanie długich zestawów przyczynia się także do ograniczenia ruchu na drogach oraz - dzięki korzystniejszemu rozkładowi masy pojazdu na większą liczbę osi - do odciążenia infrastruktury drogowej.
Długi zestaw MAN składa się z trzyosiowego podwozia z nadwoziem wymiennym, przyczepy dolly ze sprzęgiem siodłowym oraz tradycyjnej naczepy. Pojazd MAN TGX z silnikiem o mocy 440 KM jest wyposażony we wszystkie dostępne aktualnie systemy bezpieczeństwa: oprócz ABS i elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy (ESP), na pokładzie znajduje się tempomat adaptacyjny (ACC), system ostrzegania przed zmianą pasa jazdy (LGS) oraz elektroniczny system aktywnej stabilizacji przechyłów (CDC). Przekazany przez MAN długi zestaw obsługiwana jest przez firmę spedycyjną Große-Vehne Marsberg. Kierowca został odpowiednio przygotowany do realizacji testu przez instruktorów MAN ProfiDrive.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.