Firma Doosan Construction Equipment prezentuje nową 15-tonową koparkę gąsienicową DX140LCR-3. Maszyna ma zmniejszony promień obrotu nadwozia.
Nowy model to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na maszyny o niewielkim promieniu obrotu nadwozia, przeznaczone do prac w mieście, na drogach, kolei, mostach i w innych ciasnych miejscach.
Firma Doosan Construction Equipment prezentuje nową 15-tonową koparkę gąsienicową DX140LCR-3. Maszyna ma zmniejszony promień obrotu nadwozia.
Nowy model to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na maszyny o niewielkim promieniu obrotu nadwozia, przeznaczone do prac w mieście, na drogach, kolei, mostach i w innych ciasnych miejscach.
DX140LCR-3 napędza czterocylindrowy turbodoładowany silnik Cummins QSB 4.5 spełniający wymogi Stage IIIB poprzez zastosowanie EGR (układu recyrkulacji spalin) i filtra cząstek stałych (DPF). Przy 2.200 obr/min silnik osiąga o 10% większą moc (108 KM wg SAE J1995) i o 15% większy moment obrotowy (49,8 kGm) niż w poprzednim model zgodnym ze Stage IIIA - DX140LCR. Przekłada się to na ok. 10% wzrost stosunku wydajności (wyrażonej w m3/h) do zużycia paliwa (w l/h), w zależności od wybranego trybu pracy i rodzaju wykonywanej pracy.
Zwiększono o 8% siłę kopania na łyżce i na ramieniu oraz prędkość jazdy w zakresie niskim i wysokim do odpowiednio 3,2 i 5,3 km/h. Dzięki zastosowaniu cięższej do 400 kg przeciwwagi (3.500 kg) zwiększył się także o 15% udźwig koparki.
Nowa kabina z atestami ROPS i OPG zapewnia więcej miejsca dla operatora i kilka wygodnych rozwiązań, takich jak bezpośrednie sterowanie za pomocą joysticków posiadających nowe przełączniki tarczowe do sterowania proporcjonalnego oraz zintegrowane przyciski zapewniające dokładne, proporcjonalne sterowanie przyłączonym osprzętem roboczym.
Znajdziemy tu nową, siedmiocalową wizualną konsolę sterowania. Wszystkimi funkcjami można sterować z panelu operatora, który w standardzie oferuje nową funkcję umożliwiającą operatorowi na zapisanie i wybranie z kilku nastaw wartości przepływu i ciśnienia oleju hydraulicznego dla obsługi do 10 różnych typów przyłączonego osprzętu roboczego.
Inne standardowe funkcje to automatyczna klimatyzacja oraz podgrzewany fotel z zawieszeniem pneumatycznym i przesuwaniem w przód i w tył razem z prawą i lewą konsolą sterowania. Fotel posiada również regulację wysokości i położenia części lędźwiowej.
Nowa koparka posiada mocniejsze podwozie ze wzmocnionymi elementami, takimi jak ogniwa i sprężyny gąsienicy oraz koła. Wysięgnik i ramię wzmocniono zwiększając w krytycznych miejscach grubość metalu i stosując wzmocnione tuleje.